“Middels de inzichten en prototype van een duurzame giftset- en verzendverpakking kunnen wij onze circulaire ambitie vormgeven”
Jeroen Groot (mede-eigenaar Roze Bunker) De uitdaging:
Middels de ‘fruitrevolutie’ is er een wens meer gebruikers te kunnen voorzien met lokale, biologische en circulaire dranken. Door het sluiten van de horeca wordt naar andere kanalen gezocht het product op een duurzame manier te verspreiden onder een bredere doelgroep.
Het proces:
Circulair in Bedrijf heeft diverse ontwerpsessies gehost om circulaire principes toe te passen bij de opbouw van een giftset met bestaande producten van Roze Bunker. Hierbij kwamen onderwerpen aan bod zoals als een multi-inzetbaarheid verpakking, minimaal gebruik van (hernieuwbare) materialen, bewustwording en maatschappelijke impact.
Resultaat:
Naast het ontwerpen van een prototype (giftset- en verzendverpakking) op basis van circulaire principes, zijn keuzes omtrent materialen gemaakt middels diverse samples. De verbinding is gelegd met de juiste duurzame verpakkingsproducenten.